Connect with us

DOGODKI

Leto 2022 bo zaznamovalo odpiranja novih muzejev po svetu

Objavljeno

dne

Skoraj nepregledni množici novic o skrajnem upadu števila obiskovalcev, izpadu prihodkov in odpuščanju zaradi pandemije so na začetku tega – prav tako z negotovostmi zaznamovanega – leta sledile novice o odpiranju novih in prenovljenih muzejev po svetu.

Pregled najzanimivejših muzejev, ki bodo zaživeli letos, je objavil Muzejski dokumentacijski center Zagreb (MDC).

Že več let se napoveduje odprtje Velikega egipčanskega muzeja v Gizi, ki bo največji arheološki muzej na svetu. Muzej naj bi svoja vrata vendarle končno odprl novembra letos. “Korak bližje njegovemu odprtju je nakazala selitev Keopsove sončne ladje, največjega lesenega plovila, odkritega v Egiptu in starega približno 4600 let, ki so ga iz dolgoletnega doma ob piramidah v Gizi preselili v muzej,” so zapisali v MDC-ju.

Julija naj bi odprli Muzej palače v Hongkongu, natančneje v kulturni četrti West Kowloon, v katerem bodo na ogled še nikoli razstavljeni predmeti iz Muzeja palače v Pekingu. Muzej se bo razprostiral na 30 tisoč kvadratnih metrih in bo razpolagal z razstavnimi dvoranami, izobraževalnimi prostori, gledališčem s 400 sedeži, s trgovinami s spominki in z restavracijo.

Novo središče moderne in sodobne umetnosti bo tudi Kunsthalle Praha, ki ga je ustanovila Fundacija družine Pudil kot nevladno in neprofitno platformo. Umetnostna ustanova v središču Prage bo vrata odprla 22. februarja, njene zbirke pa tvorijo dela češke in svetovne moderne in sodobne umetnosti. Umeščena je v prenovljeno nekdanjo transformatorsko postajo Zenger Electrical, rekonstrukcijo katere je zasnoval češki arhitekturni biro Studio Schindler Seko. Poleg razstavnih dvoran bo muzej imel tudi knjižnico in izobraževalni prostor za obiskovalce razstav.

V poletnih mesecih bodo na Times Squaru v New Yorku odprli nov muzej, posvečen Broadwayu, ki bo predstavljal zgodovino tamkajšnjih muzikalov, predstav in drugih gledaliških produkcij. Obiskovalci bodo lahko skozi interaktivno in izkustveno razstavo spoznali, kako je mestna gledališka scena v preteklih letih spreminjala svoje lokacije, preden se je trajno ustalila na današnji. Izvedeli bodo več o najpomembnejših muzikalih, ki so vplivali na razvoj Broadwaya, in pokukali v zaodrje nastajanja broadwajske predstave.

Center Boba Dylana, posvečen proučevanju življenja in dela tega slavnega glasbenika in prejemnika Nobelove nagrade za književnost v letu 2016, se bo odprl na začetku oktobra v mestu Tulsa v ameriški zvezni državi Oklahoma. Muzej bo hranil in predstavljal bogat Dylanov arhiv, ki vsebuje več kot 100 tisoč predmetov, vključno z njegovimi rokopisi, še nikoli videnimi posnetki nastopov v živo, redkimi fotografijami in drugimi neobjavljenimi posnetki. V zbirki tega centra pa je tudi nekaj glasbenikovih osebnih predmetov. Na pročelju trinadstropne stavbe, ki jo je zasnoval arhitekturni biro Olson Kundig, ki ga vodi Alan Maskin, je redka fotografija Boba Dylana, ki jo je leta 1965 posnel Jerry Schatzberg, so sporočili iz MDC-ja.

V Minnesoti rojeni Bob Dylan s pravim imenom Robert Allen Zimmerman je v svoji dolgi karieri z glasom, kitaro, klavirjem in ustno harmoniko raziskoval ameriško glasbeno tradicijo, od folka, bluesa, countryja do gospela, rock’n’rolla in rockabillyja, pa tudi irsko folk glasbo in jazz. Foto: EPA

Madžarska si je zadala, da bo uresničila veliki projekt kulturnega urbanega razvoja svoje prestolnice, v okviru katerega še naprej odpira muzeje. Tako bodo konec tega meseca odprli Hišo madžarske glasbe, njeno vpadljivo in do okolja prijazno zgradbo je zasnoval japonski arhitekt Sou Fujimoto. Do jeseni bodo v okviru prenove in izgradnje novih muzejskih zgradb v okviru celovite obnove budimpeškega mestnega parka odprli še novo stavbo Etnografskega muzeja. V okviru projekta Liget Budapest, trenutno največjega kulturno-urbanističnega projekta v Evropi, so že odprli prenovljeni Muzej likovnih umetnosti ter novozgrajena Center za restavriranje in depo Narodnega muzeja.

Od marca si bo v Glasgowu znova mogoče ogledati Zbirko Burrell v muzeju, ki je leta 2016 zaprl vrata zaradi obnove. Zbirka ladjarskega magnata Williama Burrella (1861–1958) se ponaša z več kot 9000 umetninami. Z naložbo 81 milijonov evrov so razstavni prostor povečali za 35 odstotkov, stavba je postala energetsko trajnostna, zbirka pa bo zdaj prvič na ogled v vseh treh nadstropjih stavbe.

Po desetletju zamud v Oslu vrata odprl revolucionarni Munchov muzej

Sicer pa je v Oslu nedavno vrata za javnost odprl novi Munchov muzej. Ponaša se z zbirko več kot 26 tisoč umetniških del norveškega mojstra ekspresionizma, vključno z več različicami krika, slikarjevega najbolj znanega dela. Stavba je že med gradnjo razburila javnost.

Stari muzej na obrobju norveške prestolnice, ki je bil v slabem stanju in slabo varovan – leta 2004 so oboroženi roparji iz njega ukradli eno od različic Krika in Madono –, je končno stvar preteklosti. Ukradeni sliki so pozneje sicer dobili nazaj, a od incidenta naprej je gradnja novega muzeja postala norveška prioriteta. Po prvotnih načrtih naj bi sicer nova stavba začela obratovati že lani, a je načrte prekrižala pandemija.

Novi Munchov muzej ima 13 nadstropij in obsega 26.000 kvadratnih metrov površin. Zgradili so ga po načrtih španskega arhitekturnega biroja Estudio Herreros. Gradnja je stala okoli 250 milijonov evrov. Foto: Reuters

Novi muzej v razkošni in prostorni modernistični stavbi v samem središču Osla je vrata za javnost odprl v petek. “To je morda največji muzej, posvečen enemu samemu umetniku,” je med ogledom stavbe povedal direktor muzeja Stein Olav Henrichsen. Nova 13-nadstropna stavba na več kot 26.000 kvadratnih metrih ponuja petkrat več razstavnih površin, kot jih je bilo na voljo v starem muzeju.

Zapuščina v lasti mesta
Edvard Munch, ki je bil samski in ni imel otrok, je svoja dela zapustil mestu Oslo. Sprva jih je sicer nameraval zapustiti državi, a je v zadnjem trenutku spremenil svojo oporoko.
V muzeju letno pričakujejo pol milijona obiskovalcev, upajo pa, da se bo njihovo število povzpelo celo na milijon.

Norveška kraljeva družina – kralj Harald, kraljica Sonja, kronski princ Haakon in princesa Mette-Marit – je od direktorja muzeja Steina Olaava Henrichsena dobila zasebno predavanje o Madoni, enem ključnih Munchovih del. Foto: Reuters

V stalno razstavo je vključenih 200 del. Ob nekaterih ponavljajočih se temačnih temah, kot so tesnoba, obup in smrt, se v umetnikovem opusu občasno pojavljajo tudi manj mračne teme, kot so ljubezen, avtoportret in pokrajine.

Tu je seveda še znameniti Krik. V zbirki muzeja je več različic tega ikoničnega umetniškega dela – oljna slika, risba, šest litografij in več risb. V muzeju je mogoče videti tudi nekatera manj znana Munchova dela. Med njimi so denimo skulpture, fotografije, film in dve večji sliki – Sonce in Raziskovalci –, ki so ju morali v muzej prenesti že med gradnjo ter ju spraviti v notranjščino skozi odprtino v fasadi v šestem nadstropju.

Kraljica Sonja je na odprtju muzeja slavnostno prerezala rdeči trak. Foto: Reuters

Na ogled tudi cigaretni ogorki
Postavitev v muzeju sledi tematskemu (in ne kronološkemu) zaporedju; med stalnimi razstavami sta postavitvi Neskončno (pregled Munchovih osrednjih tem in motivov) in Monumentalno (prostor za prej omenjeni ogromni platni). Postavitev Sence je posvečena umetnikovim poznim letom na posestvu Ekely blizu Osla. Vtis umetnikovega osebnega prostora pričarajo predmeti iz njegovega ateljeja, od stolov do cigaretnih ogorkov in slikarskih pripomočkov.

Lambda: kritiki samo “ne razumejo”
Poslopje muzeja, ki so ga poimenovali Lambda, saj njegov poševni vrh spominja na enajsto črko grške abecede, je bilo predmet polemik že med gradnjo. Nekatere je razburila že sama oblika stavbe, medtem ko so bleščeča steklena okna, ki so bila vidna na načrtih, zdaj večinoma skrita za “grozljivimi” kovinskimi žaluzijami, kot jih opisujejo nekateri Norvežani.

Vodstvo muzeja je očitke zavrnilo z besedami, da naj bi muzej pri ljudeh izzval občutja na enak način, kot so jih v času nastanka Munchova dela.

Stavbo je zasnoval španski arhitekturni biro Estudio Herreros, ki je na natečaju za Munchov muzej zmagal leta 2009. Arhitekturno je stavba med drugim referenca na prvotno vikinško pristanišče; poudariti hoče položaj Osla tik ob fjordu.

Munch je bil izjemno produktiven umetnik, njegova zapuščina obsega okoli 40.000 enot – slik, grafik, pisem in slikarskih pripomočkov. Od tega sta dve tretjini v lasti mesta Oslo, kjer je umetnik umrl leta 1944. V starem Munchovem muzeju, ki so ga odprli leta 1963, so lahko razstavili le delček umetnikove zapuščine. Foto: Reuters

Oslo pa naj bi po pred kratkim odprtem Munchovem muzeju (Munchmuset) junija dobil še en muzej moderne umetnosti, ki bo največji muzej nordijske regije. Narodni muzej umetnosti, arhitekture in oblikovanja je zasnoval nemški arhitekturni biro Kleihues + Schuwerk. Ta do okolja prijazna zgradba, gradnja katere je stala nekaj več kot 600 milijonov evrov, bo dom več kot 5000 umetninam iz zbirke s skoraj 400 tisoč predmeti. V t. i. Svetlobni dvorani na vrhu zgradbe bodo občasne razstave, prva bo posvečena pregledu norveške sodobne umetnosti, muzej pa razpolaga tudi z odprto strešno teraso s pogledom na pristanišče, promenado in fjord, navaja MDC.

Norveški Narodni muzej umetnosti, arhitekture in oblikovanja bodo odprli 11. junija. Foto: Nasjonalmuseet/Iwan Baan

DOGODKI

Nagrado občinstva 35. grafičnega bienala Ljubljana prejela skupina Sreda v sredo

Objavljeno

dne

Avtor

Ob zaključku spletnega glasovanja so razglasili nagrajence občinstva 35. grafičnega bienala Ljubljana. Nagrado je prejela skupina Sreda v sredo. Žiga Artnak, Urban Cerjak in Matic Flajs bodo kot prejemniki nagrade imeli priložnost produkcije v MGLC-ju.

Potem ko je mednarodna žirija septembra razglasila nagrajence letošnjega 35. grafičnega bienala Ljubljana, se je 5. januarja zaključilo še spletno glasovanje, na katerem je svoje preferenčne glasove oddalo še občinstvo tega štiri mesece trajajočega dogodka. Nagrado občinstva je prejela skupina Sreda v sredo, katere člani Žiga Artnak, Urban Cerjak in Matic Flajs se na bienalu predstavljajo z grafikami, razstavljenimi v Mednarodnem grafičnem likovnem centru (MGLC) v Gradu Tivoli in katerih atelje na Štefanovi ulici je eno od prizorišč bienala. Kot prejemniki nagrade občinstva bodo dobili priložnost produkcije v Grafičnem ateljeju MGLC.

Kolektiv, ki stavi na kolektivno ustvarjanje
Skupina Sreda v sredo je bila ustanovljena leta 2019 v Ljubljani. V kletnih prostorih enega od treh Dukičevih blokov, zgrajenih leta 1935 v središču Ljubljane, je skupina odsluženo kurilnico preoblikovala v grafični atelje, kjer pretežno v tehnikah globokega tiska ustvarjajo sami ali z gosti.

Žiga Artnak, Matic Flajs in Urban Cerjak na fotografiji v svojem ateljeju. Foto: MGLC/Urška Boljkovac

V sklopu 35. grafičnega bienala Ljubljana so vsak petek med 15. in 18. uro odprli svoja vrata kot prizorišče grafičnega bienala in kot sproščeno delovišče in srečevališče hkrati. Na 17 srečanjih so gostili različne umetnike in več kot 200 obiskovalcev iz Belgije, Nemčije, Francije, Švice, Poljske, Avstralije, Slovaške, Indije, Romunije, s katerimi so skupaj ustvarili več kot 20 grafičnih del.

Utrinek iz ateljeja skupine Sreda v sredo. Foto: MGLC/Urška Boljkovac

Poseben dogodek v ateljeju Srede v sredo ob zaključku festivala
V sklopu zaključnih dnevov bienala bodo v petek med 15. in 18. uro na zadnjem srečanju posebej za to priložnost pripravili razstavo del, ki so nastala v sklopu sproščenih petkovih druženj. V ateljeju so se od septembra zvrstili gostje Maja Poljanc, Hana Stupica, Farah Sara Kurnik, Marko K. Gavez, Filip Kolačkov, Jure Engelsberger, Martin Fujan, Žiga Sever, Nik Leban, Suna Srdić, Flora Omerčević in Selom Koffi Kudjie.

35. grafični bienale Ljubljana z naslovom Iz praznine so prišli darovi kozmosa je vrata odprl 15. septembra in se bo sklenil v nedeljo, 14. januarja.

Utrinek iz ateljeja skupine Sreda v sredo. Foto: MGLC/Urška Boljkovac
Nadaljuj z branjem

Arhitektura

Izbran je kurator arhitekturnega bienala v Benetkah 2025

Objavljeno

dne

Naslednji arhitekturni bienale v Benetkah, ki bo potekal od 24. maja do 23. novembra 2025, bo kuriral italijanski arhitekt in inženir Carlo Ratti.

Ratti predava na Tehnološkem inštitutu Massachusetts (MIT) in na milanski politehniki. Je direktor Senseable City Lab ter ustanovni partner arhitekturnega in inovacijskega biroja CRA-Carlo Ratti Associati (Torino, New York in London).

Diplomiral je na torinski politehniki in Ecole Nationale des Ponts et Chaussees v Parizu. Pozneje je opravljal magisterij in doktorat na Univerzi v Cambridgeu v Združenem kraljestvu, doktorski študij pa dokončal kot Fulbrightov štipendist na MIT-u.

Foto: La biennale di Venezia

Je eden od desetih najbolj citiranih strokovnjakov na področju urbanizma ter soavtor več kot 750 publikacij. Redno objavlja mnenjske eseje v mednarodnih medijih, kot so The New York Times, Financial Times, The Guardian, Project Syndicate, Le Monde, Süddeutsche Zeitung, Corriere della Sera, La Repubblica in El Pais.

Kuratorske izkušnje je pridobil v različnih državah. Med drugi je bil programski direktor na Inštitutu za medije, arhitekturo in oblikovanje Strelka v Moskvi, kustos paviljona BMW Guggenheim v Berlinu in kustos paviljona Future Food District na Expo 2015 v Milanu. Bil je tudi sokurator drugega bienala oblikovanja v Portu leta 2021.

Njegova dela je bilo mogoče videti v newyorškem Muzeju moderne umetnosti MoMA, na mednarodnem arhitekturnem bienalu v Benetkah, v Muzeju oblikovanja v Barceloni, Muzeju znanosti v Londonu in MAXXI v Rimu.

Filozof čutnega mesta
Revija Time je tri njegove projekte – digitalni vodni paviljon, koebenhavnsko kolo in Scribit – uvrstila na seznam najboljših izumov leta. Revija Fast Company ga je razglasila za enega od “najvplivnejših oblikovalcev v Ameriki”, revija Blueprint pa ga je uvrstila med “ljudi, ki bodo spremenili svet oblikovanja”. Bloomberg ga je označil za “filozofa čutnega mesta”.
Arhitektura mora izkoristiti vso inteligenco okoli nas.

“Arhitekti o sebi radi mislimo, da smo pametni, vendar je resnična inteligenca prisotna povsod. Iznajdljivost evolucije, vse večja moč računalnikov in kolektivna modrost množice. Da bi se lahko soočili z razgretim svetom, mora arhitektura izkoristiti vso inteligenco okoli nas,” so Rattijeve besede navedli v sporočilu za javnost. Kot je še zapisal, je počaščen, da ima priložnost kurirati arhitekturni bienale 2025.

Rattijevo imenovanje za kuratorja 19. arhitekturnega bienala v Benetkah je priporočil predsednik ustanove Roberta Cicutta.

Nadaljuj z branjem

Arhitektura

Sloveniji tretjina nagrad Balkanskega arhitekturnega bienala

Objavljeno

dne

Na Balkanskem arhitekturnem bienalu so slovenska dela dobila prvo nagrado kar v treh kategorijah: v kategoriji arhitektura, v kategoriji interier in najboljši odgovor na temo bienala. Poleg tega so slovenska dela prejela še šest drugih nagrad in priznanj. Skupno je skoraj tretjina nagrad in priznanj pripadla slovenskim delom.

Prve tri nagrade v omenjenih kategorijah so prejele novogradnja bazenskega kompleksa v Češči vasiprenova objekta Litostrojska 56 oziroma L56 ter objekt vrtec Bohinj. Po mnenju poznavalcev je uspeh slovenskih del na Balkanskem arhitekturnem bienalu dodaten dokaz, da je slovenska arhitekturna produkcija napredna in kakovostna tudi na mednarodni ravni.

“Lebdeča streha”, ki se zlije z okolico
Kot so sporočili iz ljubljanskega arhitekturnega biroja Scapelab, je v kategoriji arhitektura prvo nagrado prejela novogradnja bazenskega kompleksa v Češči vasi pri Novem mestu, delo avtorjev arhitekturnega biroja Enota. Oblikovanje bazenskega kompleksa z zahtevno konstrukcijo je v tem primeru reducirano na veliko, lebdečo streho. Nosilna betonska konstrukcija je enostavna in racionalna, zunanja pojavnost pa reinterpretira tradicionalno skodlasto streho.

Novi kompleks v Češči vasi sestavljata dva notranja bazena s pripadajočo infrastrukturo. V drugi fazi projekta bodo dodali še zunanji olimpijski bazen. Nova stavba je prilagojena topografskim značilnostim terena in ne poskuša dominirati nad njim. Foto: Enota arhitekti

Novo življenje za industrijsko halo
V kategoriji interierja je prvo nagrado prejela prenova objekta Litostrojska 56 oziroma L56. Jure Grohar in Anja Vidic sta zasnovala revitalizacijo nekdanje industrijske hale in jo prenovila v prostor za dogodke z enostavnim zlaganjem barvanih opečnatih zidov. Ta prenova je pokazala način, kako racionalno in učinkovito iz propadle industrije ustvariti nove priložnosti. V tem objektu bo v času prenove gostovala ljubljanska Drama.

V kategoriji najboljši odgovor na letošnjo temo bienala, ki je bila “nazaj h koreninam”, je žirija prvo nagrado podelila objektu vrtca Bohinj, katerega avtorji so Ana Jerman in Janja Šušnjar (ARREA) ter Sofia Romeo Gurrea-Nozaleda in Miguel Sotos Fernandez-Zuniga (KAL A). Vrtec, ki svojo pojavnost gradi na reinterpretaciji slovenske ruralne arhitekture, je obenem tradicionalen, a popolnoma sodobno izčiščen.

V L56 bo v času prenove gostovala ljubljanska Drama. Foto: Vidic Grohar Arhitekti

Drugo nagrado v kategoriji interier je prejela odprta knjižnica v OŠ Vič avtorjev ARP Studio. Gre za prefinjen mali poseg v šoli, ki iz nekoč opuščenega hodnika ustvari prostor, kjer se učenci z veseljem zadržujejo ter se srečujejo s knjigami, medtem ko prehajajo med razredi.

Drugo nagrado v kategoriji urbanizma je prejel še en rprojekt v novomeški okolici, brv v Irči vasi avtorjev Jereb in Budja. Tretjo nagrado v kategoriji najboljšega odgovora na temo bienala je prejelo nadkritje ostalin Žičke kartuzije arhitekturnega biroja Medprostor, ki s pomično streho in prefinjenim posegom revitalizira ostaline ene najpomembnejših cerkva na Slovenskem.

Priznanja so prejeli še projekti Podzemni wellness (Kosi in partnerji) in Revitalizacija Stare steklarske na Ptuju (Elementarna). Priznanje je prejela tudi revija Outsider za vzpostavitev in vodenje Centra za gradnjo z zemljo, kjer na participatoren način proučujejo možnosti gradnje sodobnih objektov s starodavno tehniko zbite (butane) zemlje.

Bohinjski vrtec je bil po besedah arhitektov zasnovan kot odgovor na programski in prostorski izziv: kako otroku zagotoviti prostore srečevanja in prostore izbire ter mu hkrati omogočiti aktivno občudovanje in raziskovanje domačega okolja.  Foto: Luis Diaz Diaz

Balkanski arhitekturni bienale je prireditev, ki jo vsake dve leti organizira fundacija v Beogradu s podporo beograjskega Mestnega muzeja in srbske Fakultete za arhitekturo. Pri organizaciji bienala sodelujejo selektorji iz osmih držav; poleg Slovenije še iz Romunije, Bolgarije, Hrvaške, Bosne in Hercegovine, Srbije, Črne gore in Albanije. Selektorji izberejo najboljša dela, nastala v posamezni državi v zadnjih letih, ter jih povabijo k razstavljanju na bienalu.

Med razstavljenimi deli mednarodna žirija izbere zmagovalce v petih kategorijah – arhitektura, urbanizem, interier, nerealizirani projekti in najboljši odgovor na temo bienala.d

Nadaljuj z branjem
Materiali1 mesec nazaj

GEBERIT WC SISTEM – optimalno usklajeni tehnologija splakovanja in keramika

WC sistem Geberit se odlikuje s svojo vzdržljivostjo, dolžino zagotovljenega roka dobavljivosti nadomestnih delov, enostavnim ter hitrim načinom vgradnje in...

DEDIŠČINA1 mesec nazaj

Obnova II. Plečnikove arkade na ljubljanski tržnici se je začela

Ljubljanska občina obnavlja II. Plečnikovo arkado – del objekta Mesarskega mosta do pokrite lože v smeri Tromostovja. Obnovili bodo fasado...

Arhitektura1 mesec nazaj

Ana Skobe posnela najboljšo arhitekturno fotografijo na svetu

Slovenska fotografija Ana Skobe je na natečaju Sony World Photography Awards, ki ga organizira Svetovna fotografska organizacija (World Photography Organisation), vknjižila nov uspeh....

RAZSTAVA1 mesec nazaj

Vandalizirana izložba galerije z Banksyjevimi deli v središču Ljubljane

Med koncem tedna je bila vandalizirana izložba galerije v Ljubljani, v kateri je na ogled velika Banksyjeva razstava. A žal...

KULTURA1 mesec nazaj

Razstava Tadeja Pogačarja in muzeja P.A.R.A.S.I.T.E. v New Yorku

V newyorškem razstavišču Gallery MC danes vrata odpira razstava Izjave, ki dokumentira javni projekt Tadeja Pogačarja in P.A.R.A.S.I.T.E., muzeja sodobne...

Arhitektura1 mesec nazaj

Maja Vardjan, nova direktorica Muzeja za arhitekturo in oblikovanje (MAO)

Ministrica za kulturo je po predhodnem mnenju sveta javnega zavoda za obdobje petih let za direktorico Muzeja za arhitekturo in...

DEDIŠČINA1 mesec nazaj

Koper praznuje 1500 let – vrhunec praznovanja bo junija

Koper bo vrhunec praznovanja 1500-letnice mesta proslavil junija, ko bo med drugim predvidoma končana prenova rotunde sv. Elije v Cankarjevi...

EKOLOGIJA2 meseca nazaj

Čas za ekologijo in skrb za pitno vodo: liter odpadnega olja v naravi pusti zastrašujoče posledice

Tukaj je sezona, ko po številnih domovih že diši po sveže pečenih krofih. A pri tem potrebujemo precej olja. Pa...

OBLIKOVANJE2 meseca nazaj

Plavajoče okno Zero Sash by AJM nagrajeno s prestižno German Design Award Winner 2024

Podjetje AJM je prejelo prestižno mednarodno nagrado na področju oblikovanja – German Design Award 2024. Ta ugledna nagrada potrjuje prizadevanja...

KULTURA2 meseca nazaj

Otvoritev treh evropskih prestolnic kulture, tudi na daljnem severu

Potem, ko so odprli program Evropske prestolnice kulture v Bad Ischlu v Avstriji in Tartu v Estoniji, je odprtje potekalo...

POPULARNO