Connect with us

DOGODKI

Direktor Narodnega muzeja Pavel Car odstopil, Policija začela s preiskavo sporne razstave

Objavljeno

dne

Policija je začela s preiskavo sporne razstave Popotovanja v Narodnem muzeju Slovenije, zaradi katere je v četrtek odstopil direktor ustanove Pavel Car. Obstaja sum, da so dela svetovno znanih umetnikov, ki bi jih morali razstaviti, ponarejena.

Kot so sporočili iz Policijske uprave Ljubljana, so pričeli izvajati aktivnosti za preveritev navedb, tudi prek drugih pristojnih institucij. V skladu z ugotovitvami bodo nato izvedli nadaljnje postopke, so še pojasnili na ljubljanski policijski upravi.

V Narodnem muzeju Slovenije so povedali, da dokler poteka predkazenski postopek, ne morejo in ne smejo komentirati zadeve, na ministrstvu na kulturo pa so pojasnili, da zaenkrat dodatnih informacij nimajo.

Na ministrstvu so v sredo, ko so v Narodnem muzeju Slovenije tik pred napovedanim odprtjem razstave to odpovedali, napovedali, da bodo preučili okoliščine, ministrica Asta Vrečko pa je v četrtkovi izjavi za medije povedala, da se s policije nanjo ni še “nihče obrnil”.

V Narodnem muzeju Slovenije bi morali v sredo odpreti razstavo, ki ni bila v programu muzeja, obljubljala pa je vrhunska svetovna imena slikarstva: Pabla Picassa, Edgarja Degasa, Henrija Matissa, Henrija de Toulouse-Lautreca, Joana Miroja, Josepha Williama Turnerja, Edvarda Muncha, Kazimirja Maleviča, Marca Chagalla in druge.

Kazimir Malevič, V gostilni, olje na platnu. Foto: Narodni muzej Slovenije

Ker se je pojavil dvom o avtentičnosti del oz. njihovih certifikatov in se je glede tega vnela burna javna razprava, na ministrstvu pa so prejeli tudi več zaskrbljenih pisem, so v muzeju odprtje razstave po sestanku direktorja muzeja na ministrstvu odpovedali.

Direktor “naivno” zaupal v avtentičnost
Direktor Narodnega muzeja Pavel Car je podal svoj odstop. Kot je dejal, je bil pri pripravi razstave “Popotovanja. Umetniška zbirka družine Boljkovac” naiven in je zaupal napačni osebi, a da prevzema objektivno odgovornost kot vodja muzeja.

Za razstavo so se, kot je tedaj pojasnil, odločili šele pred nekaj tedni, ko so ob prenovi muzeja so ugotovili, da imajo še nekaj prostih razstavnih prostorov, ki so jih želeli napolniti z omenjeno gostujočo razstavo.

“Ob burnem odzivu splošne, strokovne in medijske javnosti ob napovedi razstave Popotovanja sem tudi sam sprevidel kar nekaj napak, med njimi tudi to, da sem vodenje razstavnega projekta zaupal napačni osebi. V ozadju ni najmanjše sledi koristoljubja in nimam nobenih posebnih interesov, le naivno sem želel izkoristiti lepo priložnost, da obiskovalcem ponudimo izjemno zanimivo razstavo,” je dejal v odstopni izjavi in dodal, da je kot direktor muzeja objektivno odgovoren za napako, zaradi katere se je zamajal ugled največje muzejske ustanove pri nas, kar iskreno obžaluje. “Z namenom, da se ohrani ugled muzeja in njegovih odličnih strokovnjakov, z današnjim dnem nepreklicno odstopam s položaja direktorja Narodnega muzeja Slovenija. S tem pa zastor pada.”

Kot je Pavel Car dejal v odstopni izjavi, je ob nastopu mandata svojo vlogo videl v omogočanju čim boljših delovnih razmer strokovnjakom in zagotavljanju potrebnih sredstev. Po njegovih besedah je vsebinsko vodenje muzejskih in strokovnih projektov zaupal muzejskim strokovnjakom in po njegovi oceni so praznovanje 200-letnice izvedli odlično.

Pavel Car je včeraj sporočil, da nepriklicno odstopa kot direktor Narodnega muzeja. V svoji odstopni izjavi zatrdil, da v ozadju ni najmanjše sledi koristoljubja in da ni imel nobenih posebnih interesov, “le naivno je želel izkoristiti lepo priložnost, da obiskovalcem ponudijo izjemno zanimivo razstavo”. Foto: BoBo

O razstavi naj bi odločala direktor muzeja Car in pa koordinator razstave Andrej Šemrov, ki je po izobrazbi arheolog, v muzeju pa vodi numizmatični kabinet in je strokovnjak za stare novce, bankovce in medalje. Kustosi, ki se ukvarjajo s področjem umetnosti, o pripravi razstave niso bili obveščeni; zanjo so izvedeli šele, ko so bila v ponedeljek razposlana vabila.

Ministrica za kulturo Asta Vrečko: Poskrbeli bomo za neokrnjen ugled muzeja
Ministrica za kulturo Asta Vrečko je že sprejela Carjev odstop in njegovo odločitev spoštuje. V najkrajšem času bodo sprožili postopke za iskanje nadomestnega vodstva, hkrati pa bodo poskrbeli za to, da bo “muzej voden dobro, kvalitetno, in kot je napovedal predsednik vlade, bomo iskali samo strokovne kadre. Narodni muzej je najstarejša muzejska institucija v Sloveniji, poskrbeli bomo za to, da bo njen ugled neokrnjen.”

Zagotovila je tudi, da bodo skupaj s prihodnjim vodstvom opravili pregled dela muzeja in proučili postopke, kako je do situacije v zvezi s to razstavo prišlo. Ministrici še ni znano, ali se bo v dogajanje vpletla policija. Na ministrstvu policije še ni bilo, je povedala.

Kulturna ministrica Asta Vrečko. Foto: BoBo

Po mnenju stroke naj bi šlo za ponaredke
V Narodnem muzeju je bilo odprtje razstave napovedano za sredo, a so jo zaradi tehnično-pravnih razlogov prestavili za nedoločen čas. Po mnenju stroke naj bi šlo za ponaredke, številni strokovnjaki so ob ogledu kataloga del izrazili dvom o avtentičnosti del umetnikov, direktor pa je v včerajšnji izjavi za javnost zatrdil, da je videl certifikate in da verjame v avtentičnost del.

Fotografija enega od del, ki bi jih razstavili v Narodnem muzeju. Avtorstvo je pripisano velikemu katalonskemu umetniku Juanu Miroju. Foto: Narodni muzej Slovenije

Na razstavi naj bi bilo na ogled 160 umetniških del iz zasebne zbirke družine Boljkovac, med njimi naj bi bila dela umetnikov, kot so Pablo Picasso, Henri de Toulouse-Lautrec, Vincent van Gogh, Joan Miró, Edgar Degas, Henri Matisse, Kazimir Malevič, Marc Chagall, Joseph William Turner in Edvard Munch.

Po sredinem sestanku s pristojnimi strokovnimi sodelavkami, na katerem so pregledali dokumentacijo, so na ministrstvu ugotovili, da strokovne komisije te razstave niso umestile v letni program in načrt muzeja, je včeraj povedala ministrica. “Projekt po oceni strokovnih komisij na ministrstvu najverjetneje ni dosegal standardov za umestitev v letni program muzeja. Te namreč odločajo na podlagi akta o ustanovitvi, strateških usmeritev muzeja, kakovosti predlaganih projektov in podobno. Za vse so nekako enaka objektivna merila,” je še pojasnila.

V sredo so napovedali, da bodo na ministrstvu še proučili in pogledali pogodbe ter nato morebiti nadalje ukrepali. Car je povedal, da se zavedajo, da bi morali nekatere postopke izpeljati drugače, a so želeli v poletnih časih v muzej pripeljati ljudi.

Po Carjevem mnenju v sredo je strokovna javnost prehitro presodila, “da gre za ponaredke, saj ni videla certifikatov”. Kot je poudaril, so vsa dela opremljena z njimi, bodisi z mednarodno ekspertizo ali pa provenienco, iz katere je razvidno, od kod delo prihaja, kdo ga je kupil in kje.

Za kako slabe ponaredke gre pri zbirki družine Boljkovac, je po besedah Braneta Koviča vidno že na reprodukcijah. Že tam se vidi, “da to niti slučajno ne morejo biti dela avtorjev, ki so navedeni kot njihovi ustvarjalci”, je dejal. Avtorstvo dela na fotografiji je pripisano Pablu Picassu. Foto: Narodni muzej Slovenije

Prevelika imena, da bi bila avtentičnost verjetna
Da gre za ponaredke, med drugim meni umetnostni zgodovinar, nekdanji direktor Mestne galerije Ljubljana in sodni izvedenec s področja likovne umetnosti Aleksander Bassin“Zadeva je škandalozna,” je prepričan tudi umetnostni zgodovinar in samostojni likovni kritik Brane Kovič. Če bi šlo zares za dela teh avtorjev, bi bila po Kovičevi grobi oceni njihova vrednost približno milijarda evrov. “Že samo zavarovalnina, ki bi jo ob tem moral plačati Narodni muzej, bi nekajkrat presegla njihov letni proračun,” je pojasnil.

Arhitektura

OHS AWARD 2024: podelitev nagrad za najboljše projekte festivala OHS po izboru občinstva

Objavljeno

dne

Avtor

Včeraj je bila v galeriji Edvard v Ljubljani podelitev nagrad izbranim arhitekturnim projektom, ki so bili predstavljeni v okviru arhitekturnega festivala Odprte hiše Slovenije 2024, ki je potekal od 12. do 14. aprila po vsej državi.

Glasovanje za predstavljene arhitekturne projekte na festivalu Odprte hiše Slovenije je potekalo od 12. aprila do 5. maja 2024. Obiskovalci OHS 2024, so si na festivalu lahko ogledali več kot 70 arhitekturnih projektov in po svojem izboru glasovali za najboljši projekt v kategorijah Javni, družbeni in poslovni projekti, Stanovanjski projekti in prvič tudi v kategoriji Projekti z lesom. Festival OHS temelji na enostavnem konceptu, ki sleherniku omogoča stik in osebno izkušnjo v kakovostni arhitekturi. Vodeni ogledi, ki potekajo pod strokovnim vodstvom arhitektov, konservatorjev, inženirjev, lastnikov, investitorjev in izvajalcev pa obiskovalcem omogočajo, da celostno spoznajo nastanek in pomen posameznega arhitekturnega dela.

Dogodek OHS Award 2024. Foto: Nejc Fon

Festival OHS nagrado podeljuje od leta 2019. Nagrada OHS ni klasična arhitekturna nagrada, ki jo izbrana strokovna žirija podeljuje strokovnjakom na področju arhitekturnega načrtovanja. Nagrada OHS se podeljuje z namenom spodbujanja čim večje participacije najširše javnosti pri razumevanju in  odločanju o izbranih projektih. Vse objekte, ki so predstavljeni v festivalskem programu potrdi strokovna žirija, najširša javnost in obiskovalci pa svoj glas oddajo projektu po svojem izboru. Nagrado OHS tako prejme ekipa, ki je skupaj ustvarila posamezen projekt – arhitekti, inženirji, izvajalci in naročniki, investitorji. Vloga slehernika je pri projektu izjemnega pomena – in še več – vsi sodelujoči pri projektu morajo razumeti kaj pomeni kakovosten prostor in tej ideji skupaj slediti do konca izvedbe. Kompromisne in nestrokovne rešitve nas v prostoru premnogokrat opominjajo še dolgo po tem, ko so bili zadovoljeni najkrajši izvedbeni roki, partikularni interesi in najnižja cena. 

Večplastnost nagrade OHS je danes še posebej pomembno izpostaviti iz dveh vidikov – nagrado izglasuje splošna javnost, ki je uporabnik prostora in katerim je arhitektura v izhodišču namenjena. Poleg arhitektov pa nagrada OHS prepoznava pomembno vlogo investitorjev in izvajalcev, ki jim je mar in razumejo pomen kulture prostora za razvoj skupnosti danes in v prihodnje.

Blaž Budja, član letošnje strokovne žirije je v svojem nagovoru izpostavil pomen skupnosti v današnji družbi, ki je vedno bolj naklonjena individualizmu.Verjame, da s festivalom OHS dvigujemo splošno kulturo in arhitekturi dajemo možnost večjega, širšega skupnega razumevanja in spoštovanja.

“Festival OHS ni svetovno prvenstvo v arhitekturi, zdi se, da se tukaj kljub vsemu individualno umakne kolektivnemu. Še več, pomembno je sodelovati, zmaga pa je skupna. Nagrada OHS je tako edina nagrada, ki jo podeli ljudstvo. Samo tako lahko tudi arhitekti odložimo težo preverjanja strokovnosti skozi prizmo iskanja družbene pomembnosti lastnega poklica.”

Nagrajeni projekti in prejemniki nagrad so bili predstavljeni na dogodku v galeriji Edvard. Nagrade so bile podeljene v treh kategorijah.

V kategoriji  Javni, družbeni in poslovni projekti so nagrado prejeli:

Naročnik: Občina Brežice
Arhitektura in interier: NAINO arhitekturni biro – Grega Bizjak, Tadeja Šepec Bizjak, Črt Breskvar
Krajinska arhitektura: Mitja Škrjanec
Odgovorna konservatorka ZVKDS: Mojca Veršek Rems
Glavni izvajalci: SL Inženiring Boršt d.o.o.

Naročnik: Občina Slovenske Konjice
Arhitektura: Medprostor – Jerneja Fischer Knap, Rok Žnidaršič, Samo Mlakar, Katja Ivić, Dino Mujić
Glavni konservator ZVKDS: Matija Plevnik
Glavni izvajalci: Gradnje Marguč d.o.o., GNOM d.o.o.
Mehanizem dvižne strehe: Maori d.o.o.

Naročnik: Mestna občina Novo mesto
Arhitektura in interier: Enota
Krajinska arhitektura: Krajinaris d.o.o.
Glavni izvajalci: CGP d.d.

V kategoriji  Stanovanjski projekti so bili nagrajeni:

Naročnik: Stanovanjski sklad Republike Slovenije, javni sklad
Arhitektura: Arhitekti Počivašek Petranovič in Bevk Perović arhitekti – Davorin Počivašek, Urban Petranovič, Urša Gantar, Matija Bevk, Vasa Perović
Glavni izvajalci: TGH d.o.o.

Naročnik: Majda Senekovič in Vladimir Senekovič
Arhitektura in interier: a2o2 arhitekti
Glavni izvajalci: Stavbarstvo Žerjal – Marko Žerjal s.p.

Naročnik: Uroš Križanec
Arhitektura in interier: Mertelj Vrabič arhitekti
Krajinska arhitektura: Svit Oliver Katanec
Glavni izvajalec: gradbeni inženiring Filipič & Co d.o.o. ter gradbeno podjetje Urteh d.o.o.

V kategoriji Projekti z lesom je nagrade podelil državni sekretar mag. Dejan Židan. Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport in SPIRIT Slovenija, javna agencija sta bila v letu 2024 nacionalna partnerja nagrade OHS AWARD.V svojem nagovoru je poudaril pomen trajnostne gradnje in uporabo lesa v arhitekturi. Nagrado so prejeli:

Naročnik: Občina Bohinj
Arhitektura: ARREA ARHITEKTURA, KAL A; Ana Jerman, Janja Šušnjar, Sofía Romeo Gurrea-Nozaleda, Miguel Sotos Fernández-Zúñiga
Krajinska arhitektura: Studio AKKA – Luka Javornik, Lara Gligić
Gradbene konstrukcije in dobavitelj lesene konstrukcije: CBD.d.o.o.
Glavni izvajalec: Dema Plus d.o.o.

Naročnik: Špela Koren Girandon in Jernej Girandon
Arhitektura in interier: AG BIRO 55
Lesena konstrukcija: Tesarstvo Štebe

Naročnik: Boštjan Pogorevc
Arhitektura: Biro Gašperič – Matej Gašperič
Konservatorka ZVKDS: Saša Roškar
Glavni izvajalec: Rok Razinger, TRAM d.o.o.

Več o projektu na www.odprtehiseslovenije.org

Nadaljuj z branjem

DOGODKI

Velika nagrada Brumna identiteti novega Centra Rog

Objavljeno

dne

Avtor

Veliko nagrado 11. bienala slovenskega oblikovanja Brumen je prejela identiteta novega Centra Rog. Nagrado za življenjsko delo je dobil grafični oblikovalec Ranko Novak.

Grafična identiteta Centra Rog, ki jo podpisuje mladi kolektiv Ansambel, maksimalno izkorišča dogajanje znotraj stavbe in v ospredje postavlja oblikovanje kot dialog orodij, materialov in uporabnikov, beremo v utemeljitvi. Žirija je še zapisala, da neformalni piktogrami in posegi v označevalni sistem ter samozavestna oznaka pročelja kažejo, da je Ljubljana središče navdihnjenega in samozavestnega oblikovanja. Kot je dodala, so navdušeni, “da naročnik zaupa oblikovalski ekipi pri konceptualni zasnovi, ki vzpostavlja oblikovanje kot proces”.

Nagrado za življenjsko delo je Fundacija Brumen podelila drugič v zgodovini delovanja.
Dobitnik nagrade za življenjsko delo Ranko Novak je eden od soustanoviteljev fundacije. Kot piše v utemeljitvi nagrade, je s svojim grafičnim oblikovanjem zaznamoval okolje, v katerem smo živeli in živimo še vedno. Diplomant profesorja Edvarda Ravnikarja je leta 1980 ustanovil Studio Znak in leta 1994 začel samostojno ustvarjati pod imenom DesigNovak. V tem obdobju je nekaj časa deloval kot direktor Design centra Studia Marketing v Ljubljani. Bil je likovni urednik časopisa Delo, oblikoval je novi prelom časopisa in njegovih prilog. Pozneje je oblikoval časopis Dnevnik in nato še tednik Objektiv.

Foto: Center Rog

Dokaz, zakaj so tiskovine še vedno najboljše
V kategoriji publikacij je zmagal Katalog Universum Plečnik: Od delavnice do mita, ki je nastal v Muzeju za arhitekturo in oblikovanje (MAO). Uredil ga je Tomaž Štoka s souredniki Milošem KoscemNatalijo Lapajne in Bogom Zupančičem. Kot meni žirija, “z odlično tehnično konstrukcijo in izdelavo knjige jasno kaže, čemu in zakaj so tiskovine še vedno najboljše”.

V kategoriji komunikacij je žirija nagradila serijo plakatov, ustvarjenih za Kino Šiška. V kategoriji identitete je za oblikovanje blagovne znamke slavil Juicy Marbles. Nagrado za oblikovanje razstav oziroma informacijsko oblikovanje pa je prejel ilustratorski kotiček v Centru za ilustracijo, ki sta ga zasnovali arhitektki in oblikovalki Sara Badovinac in Sara Škarica.

Foto: MAO

O nagradah za najkakovostnejšo produkcijo vidnih sporočil 11. bienala slovenskega oblikovanja Brumen je odločala žirija, v kateri so bili Gerry LeonidasThierry BrunfautLana CavarPerniclas Bedow in Cvetka Požar. Ocenjevali so 300 prijavljenih projektov.
Nagrade so podelili v torek ob odprtju pregledne razstave del v Centru Rog, kjer bo razstava na ogled do 5. maja.

Nadaljuj z branjem

Arhitektura

Hiše po Sloveniji znova odpirajo vrata

Objavljeno

dne

Od zasebnih stanovanj do enodružinskih hiš, od poslovnih do turističnih objektov – z Arhitekturnim festivalom odprte hiše Slovenije danes ponovno vrata odpirajo številni objekti po Sloveniji.

Dogodek poteka že 15. leto in predstavlja nove in prenovljene arhitekture ter pomembne stavbe kulturne dediščine.

V sklopu festivala si bo mogoče ogledati 70 projektov, poleg naštetih bodo vrata v svoje prostore odprle tudi izobraževalne in kulturne ustanove. Osnovno poslanstvo festivala sta ozaveščanje najširše javnosti o vrednotah kakovostno oblikovanega prostora in predstavitev primerov najboljših praks sodobne arhitekturne produkcije kot dela slovenske kulture in nacionalne identitete.

Med prispelimi projekti je letošnji festivalski program zastavila strokovna žirija, ki so jo sestavljali štirje strokovnjaki na področju arhitekture in oblikovanja – Blaž BudjaMaša CvetkoDean Lah in Maja Stamenković.

Hiša za pet svobodnih duhov. Biro Gašperič, Matej Gašperič: Foto: OHS

Arhitektura se ne sme zapirati sama v svoj svet, biti mora odprta širši javnosti in med ljudmi spodbujati razpravo o prostoru, je prepričan Lah. “V tem vidim osrednje poslanstvo festivala OHS, ki vsako leto ponuja zainteresirani javnosti možnost vstopa in neposrednega doživljanja raznolikih kakovostnih arhitekturnih praks. Arhitektura namreč niso zgolj zidovi, arhitektura je prostor vmes, je življenje, ki se v teh prostorih odvija,” razmišlja.

Festival OHS letos poteka pod naslovom Arhitektura novih priložnosti in postavlja vprašanje vključenosti vseh ljudi in interesnih skupin v grajene in oblikovane prostore skupnosti. Naslavlja vprašanja enakih možnosti in novih priložnosti za bivanje, delo, izobraževanje, obstoj in razvoj celotne družbe, vsega živega in narave z namenom iskanja odgovorov o sobivanju, ki ga dobra arhitektura lahko omogoča, spodbuja in varuje.

Bazenski kompleks Češča vas. Biro: Enota. Foto: OHS

To so najbolj ključni izzivi, ki se brez podpornih družbenoekonomskih in socialnih politik zgolj z arhitekturnimi idejami ne morejo razrešiti. A vendar je arhitektura tisti medij, ki s svojim fizičnim nagovorom zmore ponuditi priložnosti ali celo opolnomočiti slehernika. Z izpostavljanjem tematike vključevanja in dostopnosti tako postajajo tudi festivalski prostori nosilci izkušnje, ki navdihujejo udeležence, da postanejo “zagovorniki” pravičnejše in bolj vključujoče družbe, so zapisali organizatorji.

V programu festivala bodo tako predstavili različne tematske projekte, ki spodbujajo dostopnost in omogočajo razvoj skupnosti. Del festivala bodo tudi tematska vodenja in delavnice, ki bodo nagovarjali različne ciljne skupine.

Poslovni objekt Vergerijev trg / Palača Sabini-Grisoni. Arhitektura: BIRO 42 d.o.o. Foto: OHS

V Ljubljani si bo mogoče pod vodstvom arhitektov ogledati stanovanjsko sosesko Dolgi most II, četrtni center Golovec in Biotehnološko stičišče Nacionalnega inštituta za biologijo. Prav tako bosta vrata odprli prenovljeni podstrehi, ki sta se z novo zasnovo prilagodili potrebam sodobnega bivanja. V Štanjelu se bo mogoče udeležiti vodstva po lokalni galeriji uporabne umetnosti Lokal in hiši v Štanjelu. Na Gorenjskem bo mogoče vstopiti v počitniško hišo Šumica in v leseno Hišo za iznajdljivo družino. V sklopu festivala pa bo mogoč tudi ogled projekta Vrtec Bohinj in nadkritje ostalin cerkve sv. Janeza Krstnika v Žički kartuziji ter začasni lapidarij, ki sta bila letos uvrščena v ožji izbor nagrade EU Mies Award 2024.

Festival OHS je od februarja 2023 del projekta Open House Europe, ki povezuje 13 evropskih mest in Slovenijo.

Center Rog, kreativno središče: Arhitektura: BAX studio. Foto: OHS

Nadaljuj z branjem
EKOLOGIJA4 dnevi nazaj

Deceuninck, proizvajalec PVC profilov, je lansiral kalkulator za enostavnejše in učinkovitejše merjenje ogljičnega odtisa

Deceuninck, eden vodilnih svetovnih proizvajalcev PVC profilov za okna in vrata, je v skladu s svojo zavezanostjo k trajnostnemu poslovanju...

RAZSTAVA4 dnevi nazaj

Odprtje razstave ob 150-letnici rojstva prof. dr.Karla Hinterlechnerja

Okrogla miza GEOLOGIJA – VEDA PRIHODNOSTI V letošnjem maju obeležujemo 150-letnico rojstva prof. dr. Karla Hinterlechnerja, ustanovitelja ljubljanske geološke šole in enega...

OBLIKOVANJE5 dni nazaj

AJM prejel prestižno German Innovation Award 2024

Mednarodno priznanje za inovacijo AJM okna-vrata-senčila, vodilni slovenski ponudnik stavbnega pohištva iz PVC, ALU in lesa, je ponovno nagrajen z...

Uncategorized6 dni nazaj

Martina Vovk imenovana za novo direktorico Moderne galerije

Potem, ko je Aleš Vaupotič kot direktor odstopil maja lani, je kustosinja in muzejska svetovalka, Martina Vovk, od 1. junija...

GRADNJA6 dni nazaj

iQwood v Berlinu prejel zlato nagrado German Innovation Award

Najvišjo zlato nagrado je prejelo 15 izmed 520 prijavljenih inovacij iz 23 držav  iQwood je specializirano proizvodno podjetje za razvoj...

Materiali7 dni nazaj

WC sistem, ki varčuje z vodo

Varčevanje z vodo: ste kdaj razmišljali o stranišču? Ko gre za varčevanje z vodo v zasebnih gospodinjstvih, mnogi pomislijo na...

Arhitektura2 tedna nazaj

OHS AWARD 2024: podelitev nagrad za najboljše projekte festivala OHS po izboru občinstva

Včeraj je bila v galeriji Edvard v Ljubljani podelitev nagrad izbranim arhitekturnim projektom, ki so bili predstavljeni v okviru arhitekturnega...

UMETNOST2 tedna nazaj

Mlada slovenska umetnost: predstavijo se nominiranci za nagrado OHO

V Galeriji P74 vrata odpira razstava nominirancev nagrade skupine OHO 2024. Za nagrado so nominirani Maja Bojanić, Lucija Rosc, Dominik...

DOGODKI3 tedni nazaj

Velika nagrada Brumna identiteti novega Centra Rog

Veliko nagrado 11. bienala slovenskega oblikovanja Brumen je prejela identiteta novega Centra Rog. Nagrado za življenjsko delo je dobil grafični...

BIVANJE4 tedni nazaj

Kako do nižjih mesečnih stroškov?

Številni lastniki stanovanj iščejo vse mogoče načine, kako bi zmanjšali ogljični odtis ter povečali energijsko učinkovitost domov in s tem...

POPULARNO