Connect with us

Dizajn

Virtualna in vizualna umetnost v enem

Objavljeno

dne

Meta in galerija Alte Nationalgalerie Berlin sodelujeta v skupnem projektu virtualne in mešane resničnosti, kjer se srečata preteklost in prihodnost.

V sodelovanju s produkcijsko hišo Makemepulse je nastal projekt, ki sprva deluje kot preprost virtualni ogled galerije. No, ni še konec. Potopite se lahko namreč tudi v sama dela. Kot kaže video predstavitev, lahko vstopite v svet, ki so ga želeli upodobiti umetniki. Natančneje, lahko si ogledate »okolje« slike Granitschale im Berliner Lustgarten (1831) nemškega slikarja Johanna Erdmanna Hummla (1769–1852).

Virtualni ogled galerije je mogoč na povezavi.

Arhitektura

Center za kreativnost predstavlja svoje kreacije “Ustvarjeno v Sloveniji”

Objavljeno

dne

V Cukrarni so na ogled postavljeni dosežki slovenskega oblikovanja, ki “spreminjajo podobo domačega in mednarodnega prostora ter ustvarjajo vključujočo in trajno prihodnost”.

V Palači Cukrarna so v petek odprli razstavo Ustvarjeno v Sloveniji, s katero Muzej za arhitekturo in oblikovanje predstavlja delo in izbrane programe Centra za kreativnost.

Razstava Ustvarjeno v Sloveniji se ozira nazaj na prehojeno pot in predstavlja izbor nekaterih pomembnejših projektov in del slovenskih ustvarjalcev, ki so sodelovali pri programih centra, kot so Made in Slovenia ter razstavah Prihodnost bivanja, pop-up večerje Design Dining: Slovenski oblikovalski pogrinjek in Adorno: Voyage. Postavitev predstavlja vpogled v delo in projekte skupnosti slovenskih ustvarjalcev, ki spreminjajo podobo domačega in mednarodnega prostora ter ustvarjajo drugačno, vključujočo in trajno prihodnost.

Razstava Ustvarjeno v Sloveniji se ozira nazaj na prehojeno, skoraj petletno obdobje delovanja Centra za kreativnost in predstavlja izbor nekaterih pomembnejših projektov in del slovenskih ustvarjalcev, izbranih na razpisih Ministrstva za kulturo ter sodelujočih v programih, izobraževanjih, mednarodnih predstavitvah in razstavah CzK, kot so Partnerska mreža CzKMade in SloveniaPrihodnost bivanjaPrenos veščin, Design DiningSlovenski oblikovalski pogrinjekAdorno: Voyage in drugih. Foto: CzK

Inovacije niso mogoče brez eksperimentalnosti
Obenem bodo kot del projekta BIO27 Supervernakularno – njegova produkcijska platforma in spremljevalni program je nastal v produkciji Centra za kreativnost – na ogled še tri mednarodne razstave, ki se ukvarjajo z alternativami obstoječih sistemov in kažejo na to, da eksperimentalni in interdisciplinarni proces omogoča ustvarjalno raziskovanje in inoviranje, zaradi česar se družbene in podjetniške inovacije sploh lahko zgodijo, so zapisali v centru.

Kaj je center za kreativnost?
Center za kreativnost je interdisciplinarna platforma, ki s pomočjo javnih subvencij ministrstva za kulturo omogoča podporno okolje za razvoj ter promocijo kulturnega in kreativnega sektorja v Sloveniji ter njegovo povezovanje z gospodarstvom in drugimi sektorji.

Center je nastal v želji po zapolnitvi vrzeli na področju razvoja kulturnega in kreativnega sektorja in tistih dejavnosti, ki nastajajo na presečiščih umetnosti, kulture, eksperimenta, podjetništva in različnih ustvarjalnih področij, za katere še ni bilo zagotovljeno sistemsko financiranje. Tako je Muzej za arhitekturo in oblikovanje leta 2017 na povabilo ministrstva za kulturo in skupaj z ministrstvom za gospodarstvo in službo vlade za razvoj in kohezijo zasnoval in ustanovil center.

Center danes z vzpostavljeno partnersko mrežo podpira več tisoč ustvarjalcev, kreativnih podjetnikov, samozaposlenih v kulturi in organizacij. Vzpostavlja nova sodelovanja med ustvarjalci in podjetji, zagotavlja nove zaposlitve in predstavljajo slovenske ustvarjalce in podjetnike doma in v tujini.

Vabljeni, da se nam pridružite in si izbor projektov in del slovenskih ustvarjalcev podrobneje ogledate na razstavi v Palači Cukrarna, med 27. majem in 2. oktobrom 2022.

Več info na www.czk.si

Nadaljuj z branjem

Dizajn

V Cankarjevem domu bienalna razstava Društva oblikovalcev Slovenije: vabljeni za mizo dobrega oblikovanja

Objavljeno

dne

V Cankarjevem domu bo do 2. marca na ogled bienalna selekcionirana razstava Društva oblikovalcev Slovenije. Pod naslovom Design Konsum predstavlja domače stvaritve s področij produktnega oblikovanja, mode, scenografije, vizualnih komunikacij …

Letošnja razstava bo zasnovana tako, da vsakega posameznika oziroma konzumenta nagovarja neposredno, je napovedala vodja projekta in koncepta razstave Mateja Panter. Postavitev je zasnovana kot longitudinalna kompozicija oziroma dolga miza, na kateri so urejeni pogrinjki s krožniki oblikovanja. Na krožnikih, velikih diskih, na katerih so printi posameznih izdelkov, je konzumentu postreženo kakovostno oblikovanje.

V poplavi izbire seči po – slovenskem oblikovanju
Dandanes živimo v obdobju presežkov stvari in hiperprodukcije, se zaveda Mateja Panter, in vsakodnevno izbiranje nam otežuje življenje. Razstava zato predstavlja tudi neki filter, ki lahko posamezniku pomaga pri odločitvah. Z njo želijo poudariti, da se lahko namesto za izdelke množične proizvodnje s katerega koli konca sveta odloči za slovensko oblikovanje in s tem za kratke dobavne poti, kakovostno ter do okolja prijazno proizvodnjo, ekološke in trajnostne rešitve, organsko in razgradljivo, reciklirano iz naravnih, neškodljivih materialov.

Po besedah Anke Štular, ki je skupaj z Matejo Panter in Matejem Filipčičem poskrbela za postavitev razstave, je tričlanska komisija DOS-a izmed prispelih prijav za razstavo izbrala 36 del, ob njih so na ogled še krožniki partnerjev – Muzeja za arhitekturo in oblikovanje ter Fakultete za dizajn.

Pogrnjena miza je tudi simbolična “zadnja večerja”
Kot je še povedala Mateja Panter, so v DOS-u sicer ob bienalnih razstavah že več let nagovarjali odločevalce, predstavniki društva so nanje apelirali neposredno na sestankih in z raznimi pobudami, da bi se zgodili pozitivni premiki na področju oblikovalske stroke. Razstava pa je po njenih besedah tudi svojevrsten odgovor na to, da DOS ni bil uspešen na štiriletnem programskem razpisu ministrstva za kulturo. To jim daje misliti, da njihova prizadevanja skozi vsa leta niso obrodila sadov, zato je postavitev razstave mogoče razumeti tudi kot “zadnjo večerjo”.

Si slovensko oblikovanje ne zasluži podpore države?
Predsednik DOS-a Jurij Dobrila je dodal, da se sicer že več let ob vsaki razstavi znova sprašujejo, ali jim jo bo uspelo izpeljati, letošnja tudi nima zagotovljenega javnega financiranja. Takšna situacija je po njegovih besedah skrb vzbujajoča z družbenega stališča, saj je dejstvo, da “oblikovanje ne pomeni le produkcije všečnih podobic v takšni ali drugačni obliki, ampak je razvojni proces, generator razvoja in tudi gospodarskega uspeha ter skozi to samozavesti države”. Dodal je, da bi moral biti DOS kot edini formalni predstavnik oblikovalske prakse upoštevan vsaj do te mere, da bi imel v državi konstantnega sogovornika.

Novinarska konferenca Društva oblikovalcev Slovenije
Nadaljuj z branjem

Dizajn

Slovenska ptičja krmilnica, ki pomaga pri spoznavanju pernatih prijateljev

Objavljeno

dne

Slovenskemu start-upu Bird Buddy je v letu, ki ga soustanovitelj Žiga Vrtačič opredeljuje kot najtežje leto za predstavitev nove strojne opreme, ni uspelo le predstaviti nov izdelek, pač pa tudi razširiti podjetje.

Pred letom so projekt prijavili na Kickstarter, ki je postavil tudi svojevrsten mejnik. Pametna ptičja krmilnica Bird Buddy je namreč zbrala kar 4,189 milijona evrov in pri tem se njihove ambicije seveda niso ustavile. Kot je povedal Žiga Vrtačič, jim jo je nekoliko sicer zagodel koronavirus, ki jim je tako kot drugim proizvajalcem strojne opreme otežil dobavo komponent in zaradi zaradi katerega so se morali na največjem sejmu zabavne elektornike CES v Las Vegasu predstaviti virtualno. A z novimi naložbami, širšo vizijo in večjo ekipo je za njihovo krmilnico izvedel ves svet. Ne nazadnje je tehnološka revija Wired njihovo krmilnico opredelila kot »gadget«, ki opazovanju ptic daje nov pomen.

Pametna ptičja krmilnica Bird Buddy
Gre za pametno ptičjo krmilnico, ki je opremljena s kamero in wi-fi modulom ter uparjena z aplikacijo, ki s pomočjo strojnega učenja prepoznava ptičje vrste in igrificira zbiranje v album. Zanj Žiga Vrtačič, eden od soustanoviteljev projekta, pravi, da je podoben tistemu iz Životinjskega carstva (oziroma Živalskega kraljestva).

Žiga Vrtačič; foto: Tine Eržen


Vrtačič pravi, da je do zamisli o Bird Buddyju prišlo nezavedno. »Kot produktni vodja na Outfit7 sem sodeloval pri razvoju igrice My Talking Hank, kjer je Hank zbiral fotografije različnih živali, ki so prišle na njegov vrt. Takrat smo navdih za zbirateljsko mehaniko denimo iskali v japonski klasiki Neko Atsume, kjer muckom na vrtu puščaš različne igrače in upaš na čim več obiskov. Sam se sicer že od nekdaj navdušujem nad intrinzično željo po zbiranju, ki je veliko starejša od videoiger, sam pa jo vidim kot eno od najmočnejših orodij v torbi snovalca iger,« pravi. Seveda velja omeniti še galeba, ki je ukradel kamero GoPro in postal internetna zvezda. »Meni je verjetno takrat postalo jasno, da mora obstajati kakšen boljši način za epske ptičje posnetke, kot pa čakati, da čez deset let spet kakšen ‘freh’ galeb ukrade kamero,« se smeji.

Senzor zazna prihod ptice v krmilnico in o tem preko aplikacije obvesti imetnika krmilnice. Ta lahko s pomočjo aplikacije posname fotografijo ptice, ki se mudi v ptičji hišici. Aplikacija s pomočjo umetne inteligence tudi prepozna vrsto ptice.

Milijon so pričakovali, štirih pa ne
Poleg Žige Vrtačiča sta v ekipi še slovenski razvijalec Franci Zidar in ameriški industrijski oblikovalec Kyle Buzzard. Ko je do njih pristopil Niko Klanšek (podjetnik, ki velja za največjega slovenskega poznavalca Kickstarterja in je s svojimi projekti na njem zbral že več kot milijon dolarjev sredstev, op. ur.) in jim povedal, da Kickstarter odpira vrata tudi za podjetja, registrirana v Sloveniji, so se odločili, da poskusijo tudi sami. »To vsekakor ni bil vzrok, da smo se lotili kampanje, bil pa je povod. Izvedli smo vrsto testov in res previdno validirali idejo, tako da smo pred začetkom kampanje dobro vedeli, da obstaja izvrsten »market fit«, torej ujemanje izdelka s trgom, in da je potencialno ciljno občinstvo izjemno široko. Tako da priznamo, da bi bili razočarani, če ne bi prišli do milijona evrov. Da bomo v manj kot dveh mesecih presegli štiri milijone evrov, pa seveda nismo pričakovali,« pravi Vrtačič.

Sedaj mineva dobro leto dni od uspešne kampanje na Kickstarterju. Kako ste v tem letu uporabili promocijski in finančni kapital, ki ste ga pridobili z njo?

Za izvedbo takšnega izdelka je ključna odlična ekipa, ki pokriva zelo širok spekter strokovnih znanj. Prva prioriteta in s tem tudi eden od večjih stroškov podjetja je vrhunska ekipa, ki smo jo zgradili v preteklem letu. V ekipi je zdaj tako več kot 30 zaposlenih in vsega skupaj skoraj 50 rednih sodelavcev. Izpostavljenost, ki je rezultat našega uspeha, nam je ključno pomagala pri pridobivanju novih članov ekipe, imela je velik vpliv na prodajo, pred kratkim pa smo na njeni podlagi in s širšo vizijo podjetja pridobili tudi naložbo v višini 8,5 milijona dolarjev (7,52 milijona evrov, op. p.).

Kako bi leto 2021 opredelili z vidika vašega delovanja?

Leto 2021 je bilo gotovo najslabše leto v novejši zgodovini za zagon izdelka s področja strojne opreme. Kot vsi drugi smo se tudi mi srečevali s krizo dobavnih verig, ki se je poznala tako rekoč na vsakem koraku. Od nekajkrat višjih cen za prevoz do dražjih komponent – stanje v slogu »kupi zdaj dražje ali morda jutri ne bo več na voljo« –, do popolnega pomanjkanja polprevodnikov.

Negotovo stanje v logistiki je bilo tudi eden od glavnih razlogov, da smo se odločili poiskati dodatni zagonski kapital – domačim angelom iz sklada Silicon Gardens in Roku Zorku sta se tako med vlagatelji v Bird Buddy pridružila tudi dva večja tuja sklada. To sta britanski Backed in ameriški General Catalyst, ki je pred Bird Buddyjem denimo podprl že Airnbnb, Snapchat, Stripe, Canvo, Grammarly, Hubspot in številne druge.

Ponosni smo, da smo v tem norem letu sestavili super ekipo na obeh straneh Atlantika, da smo kljub logističnim moram uspeli dobiti vse potrebne komponente in da se lahko zdaj posvečamo predstavitvi.

Predstavili ste se tudi na največjem sejmu zabavne elektronike CES v Las Vegasu. Kako bi opisali to izkušnjo?

CES-a smo se nameravali udeležiti z razširjeno ekipo, izdelali smo tudi res lepo razstavno mesto in zakupili sejemske površine, a nam jo je zagodel omikron. Skupaj smo zato sprejeli odločitev, da prireditev izpustimo oziroma se je udeležimo zgolj virtualno. Kljub temu so o Bird Buddyju poročali številni največji svetovni mediji, med drugim tudi CNN, ABC in Wired.

Ravno revija Wired je vaš izdelek izpostavila kot enega od boljših na letošnjem CES. Kako ste sicer zadovoljni z odzivom?

Pojavljanje v množičnih medijih daje naši prodaji vedno znova zavidljive pospeške. Očitno imamo resnično izdelek, ki hitro prepriča. Njegove vrednosti ni težko razumeti. Z odzivom smo nadvse zadovoljni. Prvič smo novinarjem pokazali tudi demo aplikacije. Ko v vakuumu na kosu programja delaš eno leto in pride dan, da moraš svoje delo pokazati svetovni javnosti, je seveda prisotna neka nervoza ali trema. No, izkazalo se je, da je bilo slednje odveč, odzivi so bili izključno zelo pozitivni.

Kdo so sicer vaši kupci? V katerih državah jih imate največ?

Naši kupci so ljudje, ki si želijo vzpostaviti stik z naravo, obenem pa iščejo nov hobi, ki ni časovno potraten in je zanimiv za celotno družino. Bird Buddy vsem kupcem ponuja tudi zabavno učenje o pticah, saj skozi aplikacijo na zanimiv način spoznavajo pernate prijatelje, ki obiščejo pametno ptičjo krmilnico. Kar 80 odstotkov vseh kupcev prihaja iz ZDA, sledijo Kanada, Nemčija, Velika Britanija in Francija.

Skrivnost dobrega projekta na Kickstarterju kombinacija različnih dejavnikov – izdelek in cena morata biti odlična, za izdelkom morata biti dobra zgodba in dober video, hkrati pa koristi tudi malo sreče, saj lahko nepravi čas ali napačni pogoji negativno vplivajo na še tako dober projekt. Projekt Bird Buddy izpolnjuje vse naštete kriterije. Ima zelo dobro ponujeno vrednost blagovne znamke, ki jo v videu tudi zelo dobro sporočajo. Projekt se odlično ujema tudi z ‘vzdušjem’ Kickstarterja, hkrati pa so ga predstavili v prvem trenutku – v času, ko so bili ljudje zaradi pandemije veliko doma in so imeli čas za stvari, kot je opazovanje ptic.

Povzeto po MM (Gašper Meden & Tina Guček)

Nadaljuj z branjem
Gradbeništvo3 dnevi nazaj

Soseska ‘Pod Pekrsko gorco’ s 400 stanovanji v Mariboru tudi uradno odprta

Stanovanjski sklad RS je včeraj v Mariboru slovesno odprl sosesko Pod Pekrsko gorco s 400 novimi najemnimi stanovanji. Kot poudarjajo...

GOSPODARSTVO3 dnevi nazaj

Objavljene lokacije, kjer je možna priključitev večjih sončnih elektrarn

Eles in SODO (Sistemski operater distribucijskega omrežja) sta pripravila pregled, kje je možna priključitev večjih polj sončnih elektrarn. Na ministrstvu...

DOGODKI6 dni nazaj

Nova stalna razstava Arheološko bogastvo Bele krajine po skoraj 50 letih

Belokranjski muzej Metlika se ponaša z novo stalno arheološko razstavo, ki predstavlja glavne območne najdbe od prazgodovine do srednjega veka,...

DOGODKI6 dni nazaj

Jesenski ZERO EMISSION® dnevi LUMAR

Trajnostna gradnja prihodnosti  – V ŽIVO na prvi slovenski certificirani aktivni hiši V podjetju Lumar, pionirju in inovatorju na področju...

DEDIŠČINA7 dni nazaj

Kaj bo ostalo od dragocenega bizantinskega talnega mozaika v begunskem taborišču v Gazi?

Odkritje bizantinskega talnega mozaika na območju palestinskega begunskega taborišča Bureij v Gazi je poleg vznemirjenja ob “najlepših mozaičnih tleh” vzbudilo...

DEDIŠČINA7 dni nazaj

Muzej Prado z deli s frankističnim poreklom?

V muzeju Prado preiskujejo izvor 62 del iz svoje zbirke. Kot so sporočili, želijo ugotoviti, ali so bila zaplenjena med...

Arhitektura2 tedna nazaj

18. mednarodna arhitekturna razstava ‘La Biennale di Venezia 2023’

Muzej za arhitekturo in oblikovanje (MAO) z odprtim pozivom vabi zainteresirane k oddaji predlogov za predstavitev v slovenskem paviljonu na...

DOGODKI2 tedna nazaj

Oblikovanje Ranka Novaka vpeto v vizualno podobo Mestne galerije Ljubljana

Razstava del v izbranem prerezu skozi oblikovalski opus Ranka Novaka, arhitekta po osnovni izobrazbi, naključno ali ne, sovpada z obeležitvijo...

ZELENA ENERGIJA3 tedni nazaj

Lahko s pravilnim ravnanjem odpadkov proizvedemo več energije?

Z inovativnimi pečmi in novim pristopom do smetišč lahko ubijemo dve muhi na en mah – rešimo se lahko preobilice...

E-Mobilnost3 tedni nazaj

Od točke A do B na bolj trajnosten način 

V okviru projekta LinkingAlps Regionalna razvojna agencija ljubljanske urbane regije (RRA LUR) v sodelovanju z Ministrstvom za infrastrukturo razvija odprtokodni...

POPULARNO