Connect with us

Dizajn

Slovenska ptičja krmilnica, ki pomaga pri spoznavanju pernatih prijateljev

Objavljeno

dne

Slovenskemu start-upu Bird Buddy je v letu, ki ga soustanovitelj Žiga Vrtačič opredeljuje kot najtežje leto za predstavitev nove strojne opreme, ni uspelo le predstaviti nov izdelek, pač pa tudi razširiti podjetje.

Pred letom so projekt prijavili na Kickstarter, ki je postavil tudi svojevrsten mejnik. Pametna ptičja krmilnica Bird Buddy je namreč zbrala kar 4,189 milijona evrov in pri tem se njihove ambicije seveda niso ustavile. Kot je povedal Žiga Vrtačič, jim jo je nekoliko sicer zagodel koronavirus, ki jim je tako kot drugim proizvajalcem strojne opreme otežil dobavo komponent in zaradi zaradi katerega so se morali na največjem sejmu zabavne elektornike CES v Las Vegasu predstaviti virtualno. A z novimi naložbami, širšo vizijo in večjo ekipo je za njihovo krmilnico izvedel ves svet. Ne nazadnje je tehnološka revija Wired njihovo krmilnico opredelila kot »gadget«, ki opazovanju ptic daje nov pomen.

Pametna ptičja krmilnica Bird Buddy
Gre za pametno ptičjo krmilnico, ki je opremljena s kamero in wi-fi modulom ter uparjena z aplikacijo, ki s pomočjo strojnega učenja prepoznava ptičje vrste in igrificira zbiranje v album. Zanj Žiga Vrtačič, eden od soustanoviteljev projekta, pravi, da je podoben tistemu iz Životinjskega carstva (oziroma Živalskega kraljestva).

Žiga Vrtačič; foto: Tine Eržen


Vrtačič pravi, da je do zamisli o Bird Buddyju prišlo nezavedno. »Kot produktni vodja na Outfit7 sem sodeloval pri razvoju igrice My Talking Hank, kjer je Hank zbiral fotografije različnih živali, ki so prišle na njegov vrt. Takrat smo navdih za zbirateljsko mehaniko denimo iskali v japonski klasiki Neko Atsume, kjer muckom na vrtu puščaš različne igrače in upaš na čim več obiskov. Sam se sicer že od nekdaj navdušujem nad intrinzično željo po zbiranju, ki je veliko starejša od videoiger, sam pa jo vidim kot eno od najmočnejših orodij v torbi snovalca iger,« pravi. Seveda velja omeniti še galeba, ki je ukradel kamero GoPro in postal internetna zvezda. »Meni je verjetno takrat postalo jasno, da mora obstajati kakšen boljši način za epske ptičje posnetke, kot pa čakati, da čez deset let spet kakšen ‘freh’ galeb ukrade kamero,« se smeji.

Senzor zazna prihod ptice v krmilnico in o tem preko aplikacije obvesti imetnika krmilnice. Ta lahko s pomočjo aplikacije posname fotografijo ptice, ki se mudi v ptičji hišici. Aplikacija s pomočjo umetne inteligence tudi prepozna vrsto ptice.

Milijon so pričakovali, štirih pa ne
Poleg Žige Vrtačiča sta v ekipi še slovenski razvijalec Franci Zidar in ameriški industrijski oblikovalec Kyle Buzzard. Ko je do njih pristopil Niko Klanšek (podjetnik, ki velja za največjega slovenskega poznavalca Kickstarterja in je s svojimi projekti na njem zbral že več kot milijon dolarjev sredstev, op. ur.) in jim povedal, da Kickstarter odpira vrata tudi za podjetja, registrirana v Sloveniji, so se odločili, da poskusijo tudi sami. »To vsekakor ni bil vzrok, da smo se lotili kampanje, bil pa je povod. Izvedli smo vrsto testov in res previdno validirali idejo, tako da smo pred začetkom kampanje dobro vedeli, da obstaja izvrsten »market fit«, torej ujemanje izdelka s trgom, in da je potencialno ciljno občinstvo izjemno široko. Tako da priznamo, da bi bili razočarani, če ne bi prišli do milijona evrov. Da bomo v manj kot dveh mesecih presegli štiri milijone evrov, pa seveda nismo pričakovali,« pravi Vrtačič.

Sedaj mineva dobro leto dni od uspešne kampanje na Kickstarterju. Kako ste v tem letu uporabili promocijski in finančni kapital, ki ste ga pridobili z njo?

Za izvedbo takšnega izdelka je ključna odlična ekipa, ki pokriva zelo širok spekter strokovnih znanj. Prva prioriteta in s tem tudi eden od večjih stroškov podjetja je vrhunska ekipa, ki smo jo zgradili v preteklem letu. V ekipi je zdaj tako več kot 30 zaposlenih in vsega skupaj skoraj 50 rednih sodelavcev. Izpostavljenost, ki je rezultat našega uspeha, nam je ključno pomagala pri pridobivanju novih članov ekipe, imela je velik vpliv na prodajo, pred kratkim pa smo na njeni podlagi in s širšo vizijo podjetja pridobili tudi naložbo v višini 8,5 milijona dolarjev (7,52 milijona evrov, op. p.).

Kako bi leto 2021 opredelili z vidika vašega delovanja?

Leto 2021 je bilo gotovo najslabše leto v novejši zgodovini za zagon izdelka s področja strojne opreme. Kot vsi drugi smo se tudi mi srečevali s krizo dobavnih verig, ki se je poznala tako rekoč na vsakem koraku. Od nekajkrat višjih cen za prevoz do dražjih komponent – stanje v slogu »kupi zdaj dražje ali morda jutri ne bo več na voljo« –, do popolnega pomanjkanja polprevodnikov.

Negotovo stanje v logistiki je bilo tudi eden od glavnih razlogov, da smo se odločili poiskati dodatni zagonski kapital – domačim angelom iz sklada Silicon Gardens in Roku Zorku sta se tako med vlagatelji v Bird Buddy pridružila tudi dva večja tuja sklada. To sta britanski Backed in ameriški General Catalyst, ki je pred Bird Buddyjem denimo podprl že Airnbnb, Snapchat, Stripe, Canvo, Grammarly, Hubspot in številne druge.

Ponosni smo, da smo v tem norem letu sestavili super ekipo na obeh straneh Atlantika, da smo kljub logističnim moram uspeli dobiti vse potrebne komponente in da se lahko zdaj posvečamo predstavitvi.

Predstavili ste se tudi na največjem sejmu zabavne elektronike CES v Las Vegasu. Kako bi opisali to izkušnjo?

CES-a smo se nameravali udeležiti z razširjeno ekipo, izdelali smo tudi res lepo razstavno mesto in zakupili sejemske površine, a nam jo je zagodel omikron. Skupaj smo zato sprejeli odločitev, da prireditev izpustimo oziroma se je udeležimo zgolj virtualno. Kljub temu so o Bird Buddyju poročali številni največji svetovni mediji, med drugim tudi CNN, ABC in Wired.

Ravno revija Wired je vaš izdelek izpostavila kot enega od boljših na letošnjem CES. Kako ste sicer zadovoljni z odzivom?

Pojavljanje v množičnih medijih daje naši prodaji vedno znova zavidljive pospeške. Očitno imamo resnično izdelek, ki hitro prepriča. Njegove vrednosti ni težko razumeti. Z odzivom smo nadvse zadovoljni. Prvič smo novinarjem pokazali tudi demo aplikacije. Ko v vakuumu na kosu programja delaš eno leto in pride dan, da moraš svoje delo pokazati svetovni javnosti, je seveda prisotna neka nervoza ali trema. No, izkazalo se je, da je bilo slednje odveč, odzivi so bili izključno zelo pozitivni.

Kdo so sicer vaši kupci? V katerih državah jih imate največ?

Naši kupci so ljudje, ki si želijo vzpostaviti stik z naravo, obenem pa iščejo nov hobi, ki ni časovno potraten in je zanimiv za celotno družino. Bird Buddy vsem kupcem ponuja tudi zabavno učenje o pticah, saj skozi aplikacijo na zanimiv način spoznavajo pernate prijatelje, ki obiščejo pametno ptičjo krmilnico. Kar 80 odstotkov vseh kupcev prihaja iz ZDA, sledijo Kanada, Nemčija, Velika Britanija in Francija.

Skrivnost dobrega projekta na Kickstarterju kombinacija različnih dejavnikov – izdelek in cena morata biti odlična, za izdelkom morata biti dobra zgodba in dober video, hkrati pa koristi tudi malo sreče, saj lahko nepravi čas ali napačni pogoji negativno vplivajo na še tako dober projekt. Projekt Bird Buddy izpolnjuje vse naštete kriterije. Ima zelo dobro ponujeno vrednost blagovne znamke, ki jo v videu tudi zelo dobro sporočajo. Projekt se odlično ujema tudi z ‘vzdušjem’ Kickstarterja, hkrati pa so ga predstavili v prvem trenutku – v času, ko so bili ljudje zaradi pandemije veliko doma in so imeli čas za stvari, kot je opazovanje ptic.

Povzeto po MM (Gašper Meden & Tina Guček)

Dizajn

Arhitekturni natečaj: vizualna identiteta mesta Zagreb

Objavljeno

dne

Natečaj ki ga je organiziralo hrvaško društvo oblikovalcev v imenu Mestne občine Zagreb, išče “unikatno in visokokakovostno” konceptualno rešitev za novo vizualno identiteto hrvaške prestolnice in največjega mesta.

Namen razpisa je odkriti vrsto inovativnih rešitev, ki odražajo “bogato zgodovino, sedanjost in vizijo prihodnosti” mesta. Ključni cilji vključujejo ustvarjanje “celovitega in prilagodljivega vizualnega sistema”, ki pomaga okrepiti mednarodni profil mesta.

Po besedah razpisa: “Namen razpisa je ustvariti vizualno identiteto, ki bo odražala bogato zgodovino, sedanjost in vizijo prihodnosti, torej razviti celovit in prilagodljiv vizualni sistem, ki bo omogočal jasno komunikacijo, učinkovito označevanje in krepitev mednarodne prepoznavnosti Zagreba.”

Natečaj vabi medse profesionalne oblikovalce in interdisciplinarne ekipe, da pripravijo ustrezne konceptualne zasnove za vizualno identiteto mesta. V strokovni žiriji, ki bo ocenjevala projekte, bodo Tom Dorresteijn, strateški direktor pri Studiu Dumbar; Ira Payer, oblikovalka pri Superstudiju; in Luka Korlaet, podžupan Mestne občine Zagreb.

Projekti bodo ocenjeni glede na edinstvenost in inovativnost vizualne rešitve, učinkovitost komunikacije in prepoznavnost v različnih kontekstih, modularnost in prilagodljivost sistema, integracijo zgodovinskih elementov z vizijo prihodnosti ter priročnost in dostopnost široko uporabljenih elementov.

Skupni zmagovalec, ki bo izbran 31. januarja 2025, bo prejel nagrado v višini 15.000 € in pravico do pogajanj o pogodbi za oblikovanje v vrednosti 35.000 €. Druga nagrada bo znašala 12.000 €, tretja 10.000 €, četrta 8.000 € in peta 6.000 €.

Predlogi vizualne identitete bodo morali upoštevati tudi naslednje dejavnike: zgodovino in razvoj Zagreba, njegovo urbano dinamiko ter vrednote, ki jih uradno komunicira mesto.

Zagreb je prestolnica in največje mesto Hrvaške z več kot 760.000 prebivalci. Med lokalnimi znamenitostmi so Trg bana Jelačića, katedrala v Zagrebu, Hrvaško narodno gledališče ter stolpnici Cibona in HOTO.

Natečaj je razpisan že drugo leto zapored, potem ko je bil izveden mednarodni študentski razpis za trajnostne koncepte za nov 100 milijonov evrov vreden celoletni ekološki resort v Starigradu Paklenici, ki se nahaja približno 170 km od Zagreba.

Kako se prijaviti
Rok za prijavo: 13. januar 2025, do 17.00 ure
Kontaktni podatki: natjecaji@dizajn.hr

Za več informacij kliknite tukaj

Nadaljuj z branjem

Dizajn

Izbrana slovenska kuratorska skupina na tednu oblikovanja 2025 v Milanu s projektom M25

Objavljeno

dne

Avtor

Na javnem pozivu Centra za kreativnost za kuratorski predlog predstavitve na Milanskem tednu oblikovanja 2025 je bil izbran projekt M25, avtorske skupine v sestavi Bor PungerčičKatarina DeklevaRok Oblak in Boris Kralj. Strokovno komisijo je projekt, ki ga je prijavila skupina izkušenih in referenčnih avtorjev, prepričal zaradi odličnosti koncepta, izvirnosti, prepoznavnosti in drznosti, predlog pa odlikuje tudi dinamična postavitev in trajnostni pristop.

Z namenom priprave nacionalne predstavitve sodobnega slovenskega oblikovanja in sorodne ustvarjalne produkcije na Milanskem tednu oblikovanja, ki bo potekal med 7. in 13. aprilom 2025, je Center za kreativnost objavil javni poziv za izbor kuratorskega, oblikovalskega in izvedbenega predloga. Na javni poziv Izbor predloga za predstavitev sodobnega slovenskega oblikovanja in sorodne ustvarjalne produkcije na Milanskem tednu oblikovanja v letu 2025 so do roka oddaje 15. septembra 2024 prispele 3 prijave avtorskih skupin, z 38 predlaganimi predstavljenimi avtorji.

Člani strokovne komisije v sestavi Anja Delbello, Studio AA, Miloš Kosec, Fakulteta za arhitekturo, Tina Rugelj, Studio Tina Rugelj, Luka Stepan, studio Sito in Vladimir Vidmar, Moderna galerija so na podlagi kriterijev poziva soglasno izbrali zmagovalni predlog, ki bo predstavljen na Milanskem tednu oblikovanja.

Slovenijo bo na največjem sejmu oblikovanja na svetu, ki ga letno obišče več kot 370.000 obiskovalcev iz 188 držav, zastopala avtorska skupina v sestavi: Bor PungerčičKatarina DeklevaRok Oblak in Boris Kralj, ki je komisijo prepričala s projektom M25. Skupina bo prejela nagrado v višini 5.000 EUR, za izvedbo predstavitve pa bodo na voljo produkcijska sredstva v višini 70.000 EUR. Drugo nagrado in sredstva v višini 1.500 EUR je prejel projekt Soft Spots, avtorske skupine v sestavi Žan KobalTamara Lašič JurkovićNeža PencaHana Čeferin in Anja Radović, tretjo nagrado v višini 1.000 EUR pa projekt Glava glavi, avtorske skupine v sestavi Urška SadarDavid TavčarJure Sadar in Jure Kirbiš.

Strokovna komisija je v projektu M25, ki ga je prijavila skupina izkušenih in referenčnih avtorjev prepoznala odličnost koncepta, zaradi njegove izvirnostiprepoznavnosti in drznosti. Poleg dovršenega koncepta predlog odlikuje tudi dinamična postavitev in trajnostni pristop. Posebej izstopa živa in interaktivna predstavitev, v katero so vključeni tako vsi razstavljalci projekta M25 kot tudi obiskovalci Milanskega tedna oblikovanja. Interakcija med vsakodnevnimi kreativnimi procesi, ki se medsebojno povezujejo, dodatno obogati predstavitev in jo naredi bolj dostopno ter zanimivo. Komisija je v luči trajnostnega pristopa prepoznala tudi močno namero vlaganja v človeške vire, kar odraža usmeritev v razvoj znanja in sodelovanja, namesto v uporabo novih materialov. To kaže na dolgoročno vizijo projekta in njegovo odgovornost do trajnostne prihodnosti.

Raznolikost prijavljenih predlogov

Strokovna komisija je pozdravila raznolikost prijavljenih predlogov, raznoliko sestavo avtorskih skupin in namero naročnika, da s tovrstnimi javnimi pozivi odpira polje strokovnega delovanja za različne ustvarjalce ali avtorske skupine, identificira aktualne prakse in multidisciplinarne kolektive, ki se s svojimi predlogi odzivajo na aktualne izzive stroke, okolja in časa v katerem delujejo. Komisija je ocenila, da so vsi prijavitelji predstavili širok spekter zanimivih kuratorskih predlogov, ki pomembno prispevajo k nadaljnjemu razvoju slovenskega oblikovanja, s posebnim poudarkom na trajnostnih praksah ter vključevanju lokalnih materialov.

Izjava zmagovalne avtorske skupine projekta M25 (Bor Pungerčič, Katarina Dekleva, Rok Oblak in Boris Kralj):

»Osrednji koncept slovenske predstavitve na Milanskem tednu oblikovanja 2025 v ospredje postavlja inovativne, okoljsko in družbeno odgovorne oblikovalske prakse, ki se s procesi dela ne le preživljajo, ampak tudi gradijo in izboljšujejo svet okoli sebe. 

Je začasna baza, kjer ustvarjalci z omejenimi sredstvi vztrajajo, se povezujejo in gradijo novo slovensko oblikovalsko identiteto. V ospredje postavlja socialni kapital in s tem povezan družbeni doprinos, ki ga predstavljene prakse generirajo. Zasnovan je kot odprt prostor, kjer so dejavnosti in procesi predstavljeni kot družabni dogodki.

Razstava temelji na načelih “action design” – pristopa, osredotočenega na praktično preizkušanje in prilagajanje idej v realnem času. Sodelujoči oblikovalci so s svojimi trajnostno usmerjenimi procesi ustvarili avtonomne prakse, ki presegajo trende in komercialne norme. Slovenija se skozi ta paviljon predstavlja v svoji družbeni in materialni raznolikosti ter prikazuje, kako lahko oblikovanje izhaja iz lokalnih virov, ponovne uporabe in naravnih materialov.

Paviljon poudarja pomen sodelovanja in soustvarjanja za uspeh v sodobnem oblikovanju, kjer vsako delo gradi bogat ekosistem ustvarjalnosti in trajnosti«.

Več o javnem pozivu:

Projekt je del programov internacionalizacije CzK s katerimi želi center v izbore in predstavitve sodobnega slovenskega oblikovanja ter ustvarjalne produkcije vključiti raznolik razpon avtorjev mlajše generacije kuratorjev, oblikovalcev, kolektivov in drugih strokovnjakov, ki bodo skupaj s Centrom za kreativnost razvili končni koncept za predstavitev sodobnega slovenskega oblikovanja na različnih mednarodnih prizoriščih.

Nadaljuj z branjem

Dizajn

Nagrada Red Dot za Geberit AquaClean Alba

Objavljeno

dne

Nova straniščna školjka Geberit AquaClean Alba je žirijo nagrade Red Dot Award 2024 navdušila s svojim inovativnim, elegantnim in prijetno preprostim dizajnom ter izjemno funkcionalnostjo. Kljub najsodobnejšim tehnologijam tuš WC-ja ohranja brezčasen videz običajnega stranišča in se popolnoma zlije z vsako kopalnico.

S svojo nevsiljivo estetiko postavlja nove standarde na področju toaletne higiene tako, da izstopa brez vpadljivosti. Edinstvena kombinacija napredne tehnologije, kot sta patentirana tehnologija prhe WhirlSpray in posebej tiha tehnologija TurboFlush, naredi Geberit AquaClean Alba izjemen izdelek. Prejetje te prestižne nagrade poudarja kakovost in uspeh Geberita kot vodilnega ponudnika sanitarne tehnologije.

RED DOT je nagrada, ki jo podeljujejo že 67 let in velja za najbolj iskan mednarodni znak kakovosti oblikovanja. Letošnja podelitev nagrad bo 28. oktobra v Berlinu.

Nadaljuj z branjem
Arhitektura18 ur nazaj

Zakaj arhitekti posegajo po umetni inteligenci za pametnejše in okolju prijaznejše zasnove

Medtem ko je umetna inteligenca (UI) postala sestavni del vsakdanjih razprav, njena uporaba v arhitekturi ostaja večinoma neznanka za tiste...

RAZSTAVA19 ur nazaj

V Bežigrajski galeriji 2 razstava Dragice Čadež

Dragica Čadež, ena bolj inovativnih slovenskih kipark in dobitnica letošnje Prešernove nagrade za življenjsko delo, predstavlja cikel objektov na razstavi...

Energetska učinkovitost21 ur nazaj

Prelomnica: lani v EU prvič več energije pridobljene iz sonca kot premoga

Proizvodnja električne energije iz sonca je v Evropski uniji lani prvič presegla proizvodnjo iz premoga, delež elektrike iz obnovljivih virov...

EKOLOGIJA2 dneva nazaj

Na svetovni gospodarski forum (WEF), kjer teče beseda o izpustih, raje z letalom kot okolju prijaznim prevoznim sredstvom

Če tudi je bilo ogromno pozivov, naj se udeleženci v Davos odpravijo z vlaki oziroma bolj trajnostnimi prevoznimi sredstvi, je...

BIVANJE3 tedni nazaj

Ko industrijski šik postane dom

Priznana arhitektka Sarah Jacoby je preobrazila industrijski videz stanovanja v prijetno gnezdo za petčlansko družino. Vsak otrok sanja o svojem...

ZELENA ENERGIJA3 tedni nazaj

Največja sončna elektrarna v Sloveniji Zlatoličje-Formin bo poskrbela za več kot 7000 gospodinjstev

Dravske elektrarne Maribor načrtujejo enega največjih projektov na področju sončne energije v Sloveniji. Z gradnjo sončne elektrarne Zlatoličje – Formin...

ZELENA ENERGIJA3 tedni nazaj

Je vodik priložnost za Slovenijo na poti k zeleni prihodnosti?

Slovenija je z novim korakom v smeri razvoja vodikovih tehnologij še trdneje postavila temelje za trajnostno energetsko prihodnost. Podpis memoranduma...

Uncategorized3 tedni nazaj

MGLC se v tem letu pripravlja kar na dva jubileja

Mednarodni grafični likovni center se v tem letu pripravlja na: 70-letnico grafičnega bienala in 20. obletnico delovanja umetniškega tandema Small...

DEDIŠČINA3 tedni nazaj

Za energetsko sanacijo kulturnih stavb bo ministrstvo namenilo 17 milijonov evrov

inistrstvo za kulturo bo namenilo skoraj 17 milijonov evrov za energetsko sanacijo SNG-ja Maribor, Narodnega muzeja Slovenije in zavoda za...

DEDIŠČINA4 tedni nazaj

Muzej sodobne zgodovine bo v letu 2025 razstavo posvetil prelomnim trenutkom slovenske medicine

V Muzeju novejše in sodobne zgodovine Slovenije bodo v letu 2025 osrednjo občasno razstavo posvetili prelomnim trenutkom slovenske medicine in...

POPULARNO